Volledig nieuwe Mazda CX-60 Plug-in Hybride ontdekken en kopen bij Garage Dochy
De Mazda CX-60, een ongezien succes in mijn 23 jarige carrière. Nooit eerder konden we 140 wagens van eenzelfde model aan de man brengen. De reden van zijn succes, een betaalbare Plug-in hybride met karakter... . Bovendien geniet je ook op de Mazda CX-60 van 6 jaar garantie.
Particuliere klant of B2B fleet klant ? Graag komen we eens samen om deze schitterende wagen te ontdekken, we merken dat als we alles goed willen overlopen, we dan al snel 1,5h aan de uitleg, offerte en proefrit met de wagen bezig zijn. Vandaar we blijven hameren om een afspraak te maken voor U komt. Dan plannen we dit goed in en zorgen we voor voldoende tijd en een correct onthaal.
Video van de eerste plug-in hybride bij Mazda. Ontdek hier de lanceringsvideo bij Garage Dochy Izegem
HET NIEUWE VLAGGENSCHIP VAN MAZDA IS ER
THE ALL-NEW MAZDA CX-60 PLUG-IN HYBRIDE
CRAFTED IN JAPAN
Het is zover, Mazda's eerste Plug-in Hybride kan je vanaf heden bestellen. De allereerste Plug-In Hybride van Mazda én meteen toonaangevend in zijn klasse. Waar de Mazda CX-60 voor staat:
Plug-in Hybride in combinatie met de Skyactiv Technologie
Krachtigste Mazda ooit
327pk / 500Nm koppel
5,8 seconden van 0 --> 100km/h
63km elektrisch rijbereik
33gr CO2
Permanente vierwielaandrijving
2500kg trekvermogen
De Mazda CX-60 is niet alleen voor Mazda een uniek model maar ook in het, hogere SUV segment valt deze meteen op. Met de Mazda CX-60 leggen we de premium merken het vuur aan de schenen. Zonder in te boeten aan de Kodo-design filosofie waar Mazda al enkele jaren sterk gekend voor staat hebben hier een elegante, stoere en krachtig uitstralende SUV.
De Mazda CX-60 ziet er niet alleen goed uit, hij biedt ook superieure rijeigenschappen. De accu's werden zo laag mogelijk geplaatst waardoor de Mazda CX-60 een bijzonder laag zwaartepunt heeft. De Plug-in Hybrid heeft permanente vierwielaandrijving, met de nadruk op de achterwielen.
i-Activ AWD
Mazda's nieuwste achterwielaangedreven platform maakt gebruik van een vierwielaandrijvingssysteem dat gebruik maakt van een elektronisch geregelde meerplatenkoppeling. Dit nieuw ontwikkelde systeem bereikt hoge tractieprestaties en ideale rijeigenschappen, de Mazda CX-60 bevat dan ook één van de best presterende AWD-systemen op een productievoertuig !
Een permanent vierwielaandrijvingssysteem dat de precieze stuurstabiliteit van een achterwielaandrijfing behoudt, maar het in evenwicht brengt met de stabiliteit van een AWD-systeem. De prioriteit wordt gegeven aan RWD en afhankelijk van de omstandigheden kan tot 50% van het vermogen naar de voorwielen worden overgebracht.
Het unieke Kinematic Posture Control (KPC) systeem die wel al kennen van op de Mazda MX-5 stabiliseert de houding van het voertuig in de bochten, remt het binnenste achterwiel af om rolbewegingen te beperken.
Mi-Drive
In de keuze mode sport-, offroad- en sleepmodi van het Mi-Drive optimaliseerd de controle unit de verdeling van de aandrijfkracht naar de vier wielen voor de beste prestaties in de verschillende rijomstandigheden.
Het AWD-systeem werkt met regeneratief remmen, waarbij de energie wordt opgeslagen om de accu op te laden tijdens het remmen op alle vier de wielen.
8-Traps automaat
De Mazda CX-60 is uitgerust met een bijzonder soepele en responsieve 8-traps automaat met een groter versnellingsbereik voor een ideale balans tussen de rij - en milieuprestaties. De automaat werd ontwikkeld zonder koppelomvormer maar met een meerplatenkoppeling. Vandaar dat deze erg soepel aanvoelt en ritmisch schakeltn dit voelt er natuurlijk aan. Aan het stuur kan je via schakelpeddels de automaat bijsturen.
Rijpositie
De Mazda CX-60 is voorzien van een zorgvuldig overwogen cockpitontwerp met een symmetrische lay-out gecentreerd op de bestuurder. Deze biedt een ergonomisch uitstekende rijpostie die natuurlijk en ondersteunend aanvoelt. Mazda doet er alles aan opdat de bestuurder zich ten volle kan concentreren op het wegdek. De bijzonder kwalitatieve zetels zijn in hoogte verstelbaar en bieden een enorm rijcomfort. Een centrale middenarmsteun biedt extra ondersteuning, eveneens is er extra aandacht besteedt aan de deurarmsteunen.
Het stuurwiel is steeds telescopisch verstelbaar, op de Homura en Takumi uitvoeringen gaat dit elektrisch. (en automatisch)
De cockpit van de bestuurder is voorzien van drie displays, een TFT-LCD instrumentenpanneel, voorruitprojectie en een 12,3 duims centraal infotainmentdisplay. Nieuw in de Mazda CX-60 is het Driver Personalisation System. Het systeem berekent met de hulp van een camera, de positie van de bestuurdersogen, hierdoor is het in staat de lichaamsbouw in te schatten en past het vervolgens automatisch de zetel-; stuurwiel, voorruitprojectie en buitenspiegels aan.
Een bestuurder kan worden opgeslagen in het systeem, waarna de Mazda CX-60 via gezichtsherkenning meer dan 250 instellingen automatisch en snel voor elke, individuele bestuuder aanpast. Hier wordt onder andere rekening gehouden met de rijpositie, audio en airconditioningsinstellingen. Er kunnen tot zes verschillende bestuurders worden opgeslagen. De easy-acces functie maakt het voor de bestuurder nog makkelijker om in- en uit de wagen te stappen door het stuur en de zetel uit de weg te schuiven.
OPLADEN VAN DE BATTERIJ
Bij de aankoop van een Mazda CX-60 krijg je twee oplaadkabels meegeleverd.
- Met de intellectuele "mode 2" kabel kan je zo goed al overal "AC" laden, gewoon via het stopcontact.
Het opladen met deze kabel duurt het langst. - Met de "mode 3" kabel kan je opladen via een "wall-box", openbaar, thuis of op het werk. Gekoppeld aan je energieleverancier heb je meestal een laadpas waarbij je verbruik geregistreerd wordt. We adviseren deze manier van opladen het meest. (sneller opladen)
- Tijdens het rijden wordt de batterij via regeneratief remmen automatisch bijgeladen, dit is een keuze die je zelf kan instellen
Concreet:
- AC laden (mode 2) doe je via het stopcontact, van 20% tot 80% het je hier gemiddeld een 6h20 voor nodig
- Mode 3, via wallbox gaat een stuk sneller, van 20% tot 80% doe je gemiddeld slechts 1h30 over
- Niet iedereen hoeft een wallbox te laten installeren, maar in functie van het dagelijkse gebruik evalueren of opladen via het stopcontact voldoende is of er beter een wall box wordt geinstalleerd. We proberen dit samen in te schatten...
Waarom spreken we over "van 20% tot 80%" opladen ?
- Voor de levensduur van je batterij laat men de accu nooit onder de 20% ontladen. Met de opgegeven 63km elektrische rijafstand is hiermee al rekening gehouden
- Snel opladen laat men toe tot 80%, de laatste 20% zal men rustiger opladen, opnieuw om de levensduur van je batterij aanzienlijk te verlengen
- Via wallbox opladen van 20% tot 100% duurt ongeveer 2h20
De Mazda CX-60 is geconecteerd via de My Mazda App, de bestuurder kan zelf laadschema's vastleggen en de Mazda CX-60 op de (economisch) meest geschikte momenten laten opladen. Op koude dagen de verwarming vanop afstand of via een schema reeds aanleggen is perfect mogelijk.
We kunnen hier nog héél lang verder gaan met het informeren en opsommen van de mogelijkheden bij de Mazda CX-60. Via de mazda.be website kan je de wagen alvast configureren, maar graag nodigen we jullie uit in onze showroom om de wagen verder te ontdekken. We kunnen nu al ferme lanceringscondities beloven... .